Burası Bir Oto Yol
Şanlıurfa- Gaziantep, Kahramanmaraş, İskenderun, Osmaniye, Adana, Mersin Gözün kesiyorsa gidersin.
Otobanlar genellikle şehirlerarası seyahat eden vatandaşlara rahat, konforlu, erken ulaşım açısından imkân sunan projeler olarak düşünülmüş, şehir içi trafiğine karışmadan gidilebilecek noktaya en yakın gidebilme imkânı sunan paralı yollardır.
Bu oto yollar genelde üç dört şerit olarak düzenlenip şeritleri araçların cinsine göre ağır vasıta (otobüs, kamyon, tır, tanker) ara sınıf dediğimiz Minübüs, kamyonet vs. ile hafif yani otomobil gibi sınıfın kullanacağı şeritler yön ve ikaz levhaları ile ve kanunlarla belirlenmiştir.
Şanlıurfa’dan başlayıp Mersin’in Erdemli ilçesi sınırlarına kadar devam eden bu otobanda her dakika her saniye şehir içini aratmayan araç trafiği dikkat çekerken özellikle yüksek tonajlı araçların bu yolu işgal edercesine kullandıkları gözlerden kaçmıyor artık.
GÜNDE ONLARCA KAZA SEBEBİ BU GİBİ GÖRÜNTÜLER
Fotoğraflarını paylaştığımız görüntüler ilgili otobanda Haber Anadolu’nun bizzat çektiği görüntüler olup bu yolda yolculuk edenlerin çokça yaşadığı ve şikâyet ettikleri konuların başında gelmektedir.
Otoyolun üç şeritli yol olduğu, yolu kullanan araçların şerit ihlali yaparak arkadan gelen küçük çaplı araçların hakları olan yolculuğu gasp ettikleri görülürken yaşanan ve yaşanabilecek birçok kazaya da bu şekilde sebep oldukları bir gerçektir.
Özellikle otomobil gibi araçları, onlar düşünsün mantığıyla yok sayan bazı ağır vasıta araç sürücülerinin ayrıca şerit değiştirirken sinyal vermeden ve ani sollamalarla arkadan gelen araçların geçişine engel oldukları görülmektedir.
Güneydoğu Anadolu bölgesinden başlayıp Akdeniz bölgesinde Mersin e kadar devam eden ve yakın bir zamanda bu yolun devamı olacak Antalya bağlantısının da devreye girmesiyle önemli bir geçiş güzergâhı olacak bu otoyolda en önemli sorun hiç kuşkusuz birçok kazaya can ve mal kayıplarına sebep olan bu görüntülerdir.
Otoyolun turizm başta olmak üzere, ticaret, liman, akaryakıt, yaş sebze ve meyve sevkiyatında önemli bir yere sahip olması araç trafiğini her geçen gün daha yukarılara çekerken ağır vasıta araçların parasız yola yani eski çevre yollarına yönlendirilmesi bir nebze olsun bu görüntülerin ve kazaların önüne geçecektir.
Elazığ Anadolu haber
Benzer Haberler
Elazığ’da 6.000 Yıllık Kutsal Ocaklar Restore Edildi
Palu’da Önemli Çalışmalar
Elazığ’da 49. Turizm Haftası Etkinliklerle Kutlanacak
Elazığ Belediyesi, 1000 Metrelik Yolda Asfalt Serimi Gerçekleştiriyor
Öğrencilerden Elazığ Belediyesi Kütüphanelerine Tam Not
Türkiye'nin İlk Gezici, "Hadimü'l Haremeyn Kutsal Emanetler Sergisi” Elazığ’da
Başkan Şerifoğulları, Şehrin Her Köşesine Eşit Hizmet İçin Çalışmalarını Sürdürüyor
Seyda Molla Bahri Tunç, Vefatının 11. Yılında Rahmetle Anılıyor