Telefon
WhatsApp
Hazardağlı Kavşağını Yerinde Gördük İnceledik.

Görünen köye kılavuz gerekmez misali yapılan çalışmalar trafik sıkıntısına çözüm olabilecek gibi gözükmüyor. İnşallah yanılan biz oluruz, rahatlayan Elazığ trafiği olur.

      Bulvarlara ve yan yollara baktığımızda, İmam Efendi Bulvarından gelip Malatya yolunun batısına yönelecek transit yan yol (Denizbank ve Mado)önünde bulunan 50 cm genişliğindeki kaldırım bile genişletme adı altında yok edilince yaya yolu tamamen ortadan kalkmış olacak.

    

  Hazardağlı üst tarafında bulunan, Cumhuriyet mahallesini Abdullahpaşa ile Hilalkent gibi mahallelere bağlayan Hazardağlı üst kavşağı ya da İmam Efendi Kavşağı güzergâhında yürütülen çalışmalara odaklandığımızda ise yaya kaldırımlarının neredeyse 3-4 metre kırpılarak daraltılması kaş yapalım derken göz çıkartmaya benzer bir örnek teşkil etmektedir.  

      Kalabalık nüfus, birçok kamu kuruluşu ve banka, AVM bölgesi ya da doğuyu batıya, güneye, kuzeye bağlayan şehrin yeni merkezi Hazardağlı kavşağında yürütülen yeni nesil kavşak projesi şimdilik ağaç, kaldırım ve yeşillik kıyımından ibaret olarak ilerliyor.

      Malatya yolundan şehir merkezine ya da şehir merkezinden Malatya yönüne doğru baktığımızda, yürüyüş alanlarında birçok ağaç kesimine ve yeşil alanın kıyımına mahkûm edildiğini görmemek elde değil.

ANADOLU DİYOR’ Kİ

      Daha Önce belediyemiz mega projeleri arasında gösterilen Hazardağlı kavşağı transit alt geçit çalışmaları bir süre önce etüt çalışmalarıyla başlamış olmasına rağmen bazı gerekçelerle iptal edilmiş, ilgili alanın yeni nesil kavşak sistemi olarak değerlendirilen yeni bir çalışmayla hizmet vereceği açıklanmıştı.

      Yapılan çalışmalarla ilgili olarak kamuoyuyla paylaşılan bilgiler şehir halkı tarafından yaşanan trafik sıkıntılarına çözüm gibi görünmese de sonuçta birçok kıyımı göze alarak karayolları tarafından çalışmalara başlanıldı.

     

Şehrin geleceğini ve ileride yaşanılması muhtemel sıkıntıları elinin tersiyle geri iten şehrin çokbilmiş yöneticileri kaldırımları ve yeşil alanları yok ederek ileride muhtemel ihtiyaç haline gelebilecek raylı sisteminde bu şekilde önünü tıkamış oldular.

        Amaçları ve sözde hizmetleri sadece günü kurtarmak olan zihniyet Hazardağlı kavşağından trafik sıkıntısı olarak hiçbir farkı olmayan Hazardağlı üst kavşağında yaşanan yoğunluğu görmezden gelmeleri bir yana, ileri bir tarihte Keban yolunda yapımı hızla devam eden şehrin en büyük AVM si ile yine aynı bölgede bitme aşamasında olan Vera AVM ve Gürbüzler kuruyemiş alt köşesinde inşaatına başlanacak olan bir başka ticaret merkezinin yaratacağı sıkıntıya bu kavşakta ne gibi çözüm üretecekler merak konusu olmaya başladı.

     Kısaca, Elaziz’in ilk kuruluşunda oluşturulan fayton ve atlı araba yollarını bugüne kıyasladığımızda yüz yıl sonrasının düşünülerek yapılmış olması ve günümüzde kullanılır halde işlevine devam etmesi örnek olarak dikkate alınması gerekirken, geldiğimiz noktada rant için verilen yüksek katlar, otoparkı olmayan binalar, kaldırımlardan arsaya dahil edilen yaya yolları, hazine arazilerinin peşkeş çekilme süreci tam yol devam ederken kim neylesin Elli yıl Yüz yıl sonraki Elazığ’ı.

Anadoluhaber/Mehmet DUMAN

 

 

Anasayfa Reklam Alanı 1 728x90

0 Yorum

Henüz Yorum Yapılmamıştır.! İlk Yorum Yapan Siz Olun

Yorum Gönder

Lütfen tüm alanları doldurunuz!

Puan Durumu

 OGBMAYAVP
1.ANTALYASPOR A.Ş.00000000
2.BEŞİKTAŞ A.Ş.00000000
3.CORENDON ALANYASPOR00000000
4.ÇAYKUR RİZESPOR A.Ş.00000000
5.FATİH KARAGÜMRÜK A.Ş.00000000
6.FENERBAHÇE A.Ş.00000000
7.GALATASARAY A.Ş.00000000
8.GAZİANTEP FUTBOL KULÜBÜ A.Ş.00000000
9.GENÇLERBİRLİĞİ00000000
10.GÖZTEPE A.Ş.00000000
11.İKAS EYÜPSPOR00000000
12.KASIMPAŞA A.Ş.00000000
13.KAYSERİSPOR FUTBOL A.Ş.00000000
14.KOCAELİSPOR00000000
15.KONYASPOR00000000
16.RAMS BAŞAKŞEHİR FUTBOL KULÜBÜ00000000
17.SAMSUNSPOR A.Ş.00000000
18.TRABZONSPOR A.Ş.00000000

Elazığ Nöbetçi Eczaneler

E-Bülten Aboneliği