Şehirlerin vazgeçilmezi toplu taşımada sıkıntılar bitmiyor.
Mekân darlığı, trafik sıkışıklığı, klimalar, ayakta yolculuk…
Taşıma araçlarını kullananların gözüyle
Yollar karşılıklı park halinde kullanılıyor.
Özellikle şehir merkezinin en kalabalık yerlerinin birinde bulunan toplu taşıma minibüslerine ait yolcu indirme ve bindirme ve park alanı kördüğüm gibi. Minibüslerin iç içe ve dar bir alanda hizmet vermelerinin yanı sıra park yerinin geçtiği yol güzergâhlarının karşılıklı araç parklarının varlığıyla can sıkıyor. Şehrimizin dar sokaklardan oluşmasının yanı sıra sağlı sollu park eden araçlarla bu yolların ipliği iğneden geçirmeye benzeyen görüntü vermesi dolmuş şoförlerini çileden çıkarmaya yetiyor.
Yolun ortasında dar bir alanda geçmek zorunda kalan şehir içi dolmuşlar ne yazık ki bu anlamda birçok kazaya istemeseler de karışmış oluyorlar.
Şehir içi dolmuşların özellikle kış aylarında mesai ve okul çıkışlarında çok zorluklar yaşadığı gerçeği şehir içi trafik düzenlemesinde bazı yeniliklerin yapılmasını ve tedbirlerin alınmasını zaruri kılıyor.
İl trafik komisyonunun ilgili diğer birimlerle konuyu görüşüp minibüslerin geçtiği yollardaki karşılıklı otopark sıkıntısı başta olmak üzere her geçen gün büyüyen şehrimize yeni bir toplanma merkezi oluşturma adına çalışmalara başlaması gerekir.
Güzergâhtaki esnafın gözüyle
Şehir içi toplu taşıma araçlarının geçiş yolları üzerinde bulunan esnafların şu sıralar çok sıkıntılı olduğu biliniyor. Yeraltı şebeke borularını çekilmesinden dolayı toz toprak yutkunmak zorunda kalmalarını şehrin altyapı geleceği olarak kabullendikleri için sıkıntı yapmıyorlar.
Onları gerçek sıkıntısı bu yolların bu trafiği kaldırmadığı yönünde. Gün boyu yaşadıkları gürültünün yanı sıra, minibüslerin bu yollardan geçerek çok sayıda mahalleye ulaşım sağlamaları yolun bir dakika bile boş kalmasına fırsat vermezken işyerlerine gelen malı indirmeye fırsat bulamadıklarından dert yanıyorlar. Bu da yetmez gibi kışın yağmuru çamuru, yazın tozu toprağı bu esnafların şikâyetleri arasındaki yerini koruyor.
Halkın gözüyle
Malatya yolu, üniversite, devlet daireleri başta olmak üzere büyük alışveriş merkezleri, Abdullahpaşa, Hilalkent, Cumhuriyet ve Çayda çıra gibi Elazığ’ın en büyük ve en kalabalık mahallelerine ulaşımı bu alandan sağlandığı için özellikle akşam saatlerinde aşırı kalabalığın oluşmasına neden olmaktadır. Bu sıkıntıya bağlantı yollarının darlığı ve araç sıkışıklığı da eklenince yolculuk tamamen işkenceye dönüyor.
Trafik kontrollerinin süreklilik arz etmediği şehrimizde 14-15 kişilik araçlara 20 kişiden fazla ve ayakta fazla yolcu alınınca araç içerisinde nefes alınmaz bir hava oluşmaktadır.
Yaz aylarının sıcaklığında ki serzenişlere araç kullanıcıları verdiği araçta klima yok ya da arızalı gibi sert ve yakışmaz tavırlar hoşgörü boyutlarını aşmaktadır.
Bizler paramızla yolculuk yapmaktayız ve ayakta yolculuk yapmak istemiyoruz. Lütfen yetkililer bu işe el atsın dediler.
Elazığ ANADOLU
Benzer Haberler
Elazığ’da 6.000 Yıllık Kutsal Ocaklar Restore Edildi
Palu’da Önemli Çalışmalar
Elazığ’da 49. Turizm Haftası Etkinliklerle Kutlanacak
Elazığ Belediyesi, 1000 Metrelik Yolda Asfalt Serimi Gerçekleştiriyor
Öğrencilerden Elazığ Belediyesi Kütüphanelerine Tam Not
Türkiye'nin İlk Gezici, "Hadimü'l Haremeyn Kutsal Emanetler Sergisi” Elazığ’da
Başkan Şerifoğulları, Şehrin Her Köşesine Eşit Hizmet İçin Çalışmalarını Sürdürüyor
Seyda Molla Bahri Tunç, Vefatının 11. Yılında Rahmetle Anılıyor